EL PROFESSIONAL MAL EDUCAT, NO ES UN PROFESSIONAL COMPLERT

El que em va succeir ahir durant el trajecte Manresa – Andorra, és una clara mostra de la diferència entre un servei amb valor afegit i tot el contrari. Però en qualsevol cas això també dependrà de si qui presta el servei és o no professional en el seu ofici.

Una de les característiques d'allò que anomenem un professional, és la seva educació, el respecte i la consideració amb que tracten els clients, és a dir les persones, al marge de si es posen d'acord o no. I precisament d'aquestes característiques ignorades per un professional és del que tracta aquest post.

El bus tenia que sortir a les 16,13h i ho va fer a les 16,33h. Pot ser això malauradament és habitual i rutinari pels ciutadans. Vaig veure que els senyals de cordar-se els cinturons de seguretat estaven encesos durant tot el trajecte, per la qual cosa jo els vaig estar buscant tota l'estona i no els vaig trobar. També vaig veure com a Solsona el conductor baixava a refrescar-se amb una ampolla d'aigua al bar de l'estació, i deixava el motor del bus en marxa durant 20 minuts amb els passatgers dintre, als quals ningú els hi havia informat que es produïa una aturada, de la durada, de si podien anar a estirar les cames, wc, etc. Quan va reprendre la marxa, tot i la prohibició de no distreure ni parlar amb el conductor, una passatgera li va tenir que dir que no s'estava aturant a Coll de Nargò a on aquesta persona tenia el final del seu trajecte, tal i com va comprovar al seu llistat d'aturades quan ja havia baixat la passatgera. Si no ho arriba a fer, hagués acabat a la Seu D'Urgell, (la qual cosa jo no hauria rebut com una sorpresa despres de veure els badalls que feia al bar de Solsona), i el que és més indignant es que “el professional”, amb un menyspreu com només ho fa aquell que viu en el barri de la prepotència, ni tan sols va demanar disculpes, en un flagrant exercici del que és la mala educació i la desconsideració al ciutadà, i al client que ha pagat un preu per rebre un servei de qualitat, que el dignifiqui i per tant del que es senti satisfet. Per suposat jo tambè vaig arribar tard almeu destí.

En les seleccions de personal hauria de constatar-se que l'aspirant a part de capacitat i qualificació per l'exercici de la seva professió, ha de tenir educació perquè crec que tothom estarà d'acord en que tal i com deia al començament, el professional mal educat no es un professional complert i el servei que dona tampoc ho és.

Nosferatu.





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada